Первый в Украине Мультисервисный центр обслуживания на базе почтамта открыли по соседству с Ужгородом
Уникальный Центр открыли в городе через Карпаты — во Львове: здесь, кроме традиционных почтовых услуг можно будет получить 40 видов административных услуг.
У Львові відкрито перший в Україні Мультисервісний центр обслуговування на базі поштамту, де, окрім традиційних поштових послуг (відправити листівку, лист, бандероль, оформити підписку на пресу), можна буде отримати 40 видів адміністративних послуг (оформити субсидію, пенсію тощо).
Також у Мультисервісному центрі буде можливість замовити кур'єрську доставку, оплатити комунальні послуги, роздрукувати електронний квиток на будь-який вид транспорту, оформити грошовий переказ, кредит і навіть скористатися послугами Державних Реєстраційної і Міграційної служб.
«Ми відкрили у Львові Мультисервісний центр, в якому об'єднані і адміністративні послуги в рамках великого проекту, і окремо є відділення Міграційної служби та Державної реєстраційної служби, тобто все в одному будинку. Європейська якість послуг починається з європейського міста Львова. Сподіваюся, що цей досвід буде використовуватися і в усій країні», — зазначив присутній на відкритті Віце-прем'єр-міністр України Олександр Вілкул.
Як зазначають експерти, основна мета відкриття Центру — надати можливість отримати повний спектр найрізноманітніших послуг в одному місці. Для цього якнайкраще підходить мережа поштових відділень.
На сьогодні мережа відділень Укрпошти охоплює всі населені пункти і є складовою соціальної інфраструктури міст, сіл і селищ.
Відтепер на пошті українці зможуть отримати свідоцтво про реєстрацію підприємця, ліцензію на господарську діяльність, оформити і замінити паспорт, отримати довідку про реєстрацію місця проживання або зняття з реєстрації, отримати громадянство України і скористатися іншими послугами Державних Реєстраційної і Міграційної служб. Крім цього, на пошті можна оплатити комунальні послуги, штрафи, судовий збір.
Проект спрощення надання адмінпослуг буде здійснено в усіх відділеннях Укрпошти — їх сьогодні налічується понад 14,5 тис., а відділень Держреєстру — всього 2 тис. І, таким чином, людям не треба буде простоювати в чергах у відділеннях Державної реєстраційної служби. Послуга пересилання пакету документів безкоштовна, потрібно
буде сплачувати лише поштову пересилку (рекомендований лист коштує 5-8 грн.) і держмито за внесення до реєстру (реєстрація прав власності на об'єкт нерухомості — 119 грн.).
До 1 листопада — терміну, коли на пошті почнуть надаватися нові для неї послуги, реєстратори навчать поштовиків, яким повинен бути перелік документів в тому чи іншому випадку і як клієнтові правильно заповнити заяву.
На думку експертів, Уряд успішно створює умови для надання людям спрощеного доступу до адміністративних послуг. Якщо в 2012 році такі послуги надавали 11 відділень зв'язку, то наразі їх вже 4,6 тис. в усіх 27 регіонах України.
Важливо й те, що Проект спрощення надання адмінпослуг через Укрпошту має велике соціальне значення. Особливим попитом цей проект користується у громадян, які проживають у сільській місцевості, пенсіонерів, інвалідів, ветеранів праці, малозабезпечених сімей.
Проект спрощення надання адмінпослуг входить до Національного плану дій на 2013 рік, який в частині дерегуляції та розвитку підприємництва передбачає:
- спрощення процедур надання адміністративних послуг із урахуванням вимог Закону України «Про адміністративні послуги» шляхом перегляду переліків документів, необхідних для одержання адміністративних послуг; - створення центрів надання адміністративних послуг у містах обласного та/або республіканського значення; - створення зручних і доступних умов для отримання споживачами адміністративних послуг; - забезпечення можливості прийняття та повернення документів для надання адміністративних послуг засобами поштового зв'язку.