Для оновлення громадського електротранспорту за три роки придбано 363 нових українських тролейбуси

15:47 11 Липня 2013 року

11 липня, Луцьк, Волинська область. «Для оновлення парку громадського електротранспорту та підтримки вітчизняного виробника Уряд реалізує спеціальні державні програми. Зокрема, з 2010 по 2012 рік для міст України було придбано 363 нових сучасних тролейбуси вітчизняного виробництва», - сказав Віце-прем'єр-міністр України Олександр Вілкул під час робочої поїздки до Волинської області, де він провів робочу нараду щодо можливості залучення продукції вітчизняних заводів по виробництву тролейбусів, зокрема, «Богдан-Моторс» до реалізації державних програм.

В Україні близько 68% тролейбусів потребують заміни. З них більше половини мають термін експлуатації понад 20 років. Останніми роками парк громадського електротранспорту оновлювався, переважно за рахунок придбання б/у машин з європейських країн.

Олександр Вілкул зазначив, що в 2013 році Урядом прийнято Програму активізації економіки, у рамках якої передбачено надання підтримки місцевим громадам для оновлення громадського електротранспорту. Зокрема, протягом 2013-2014 років планується придбати 280 нових тролейбусів вітчизняного виробництва зі ступенем локалізації не менше 80% (ступінь локалізації виробництва в Україні).

Нарада з розвитку та виробництва громадського електротранспорту
Нарада з розвитку та виробництва громадського електротранспорту

У новому транспорті задіяні енергозберігаючі технології з економією до 40% електроенергії та забезпечені всі умови для комфортного перевезення пасажирів, зокрема, людей з особливими потребами. Крім того, вітчизняний тролейбус в кілька разів дешевший за аналоги іноземних виробників.

«Курс на імпортозаміщення шляхом підтримки вітчизняного виробника – це перш за все потужний імпульс для розвитку національної економіки. А це означає відкриття в Україні нових виробництв, розробка нових технологій, створення нових робочих місць та підвищення заробітних плат», - сказав Олександр Вілкул.

Для придбання тролейбусів планується застосувати механізм співфінансування державного та місцевих бюджетів.

Органи місцевого самоврядування міст, де працює електротранспорт висловили готовність щодо придбання на вищезазначених умовах нового транспорту. До проекту після детального аналізу планується залучити 22 міста (Вінниця, Житомир, Слов’янськ, Донецьк, Краснодон, Запоріжжя, Біла Церква, Дніпропетровськ, Луганськ, Алчевськ, Луцьк, Харків, Київ, Львів, Миколаїв, Одеса, Кременчук, Тернопіль, Горлівка, Сімферополь, Чернігів, Севастополь).

Довідка:
Виробництво тролейбусів в Україні здійснюють: акціонерне товариство «Богдан-Моторс», державне підприємство «Південний машинобудівний завод імені Макарова», Львівський завод комунального транспорту ТОВ «ЛАЗ».

Акціонерним товариством «Богдан-Моторс» (м. Луцьк) освоєно виробництво тролейбусів типів:
•    Богдан Т601.11, (довжина 10,6м, пасажиромісткість повна 100 осіб, система керування двигуном імпульсна);
•    Богдан Т701.15, (довжина 12м, пасажиромісткість повна 115 осіб, система керування двигуном імпульсна, з асинхронним двигуном);
•    Богдан Т801.10 (довжина 15,2м, пасажиромісткість повна 150 осіб. система керування двигуном імпульсна);
•    Богдан Т901.10 (довжина 18,75м, пасажиромісткість повна 187 осіб, система керування двигуном імпульсна).
 «Південний машинобудівний завод імені О.М. Макарова (м. Дніпропетровськ) виробляє тролейбуси типів:
•    ПМЗ Т-2 РКСУ,(ІGBT) (довжина 11,6м, пасажиромісткість повна 103 особи, система керування двигуном реостатно-контакторна або імпульсна).
•    E-186 ІGBT (довжина 11,6м, пасажиромісткість повна 112 осіб, система керування двигуном імпульсна).

Заводом комунального транспорту ТОВ «ЛАЗ» (м. Львів) освоєно виробництво тролейбусів типів:
•    ElectroЛАЗ Е-183 D1 (довжина 12м, пасажиромісткість повна 119 осіб, система керування двигуном імпульсна).
•    ElectroЛАЗ Е-301 D1 (довжина 18м, пасажиромісткість повна 190 осіб, система керування двигуном імпульсна).

Вітчизняні виробники здатні забезпечити потребу підприємств міського електротранспорту у рухомому складі, який за показниками енергоспоживання, надійності і комфортності не поступається аналогам іноземних виробників. Виробничі потужності цих підприємств складають понад 1400 одиниць на рік.